+31 06-45774097

info@vanarkacademie.nl

Kungfu-enkhuizen

Voordat we een paar puntjes gaan opsommen, is ons vanaf jonge leeftijd geleerd dat rek en strek oefeningen goed voor je zijn. Deze oefeningen kreeg je al snel terug te zien in de gymlessen op de basisschool. Elke les werd vaak gestart met een paar rondjes rennen om zo de spieren op te warmen. Vervolgens ging de “echte” les beginnen en deden we vaak onze rek en strek oefeningen aan het einde van de gymles. Op deze manier leerde je, dat het doen van deze oefeningen je soepel en lenig houdt. Ook had je minder kans op blessures. Wat precies een blessure was, dat wist je nog niet echt maar, je deed gewoon mee.

We stonden er toen niet zo bij stil maar, je zult al snel merken dat naarmate je ouder word er steeds iets van de flexibiliteit verdwijnt. Je bent misschien minder actief geworden door het hectische leven en het gaat je steeds meer wilskracht kosten om weer te geen sporten en te stretchen. Toch kost het vaak niet heel veel tijd en moeite om dit te blijven doen. Met 5 minuten touwtje springen of huppelen, kun je al aan de slag.

Interesse in een proefles

Kom dan tijdens lestijden eens langs in onze school voor een gratis proefles en ervaar hoe het is om mee te trainen. Jezelf aanmelden is vanwege Covid 19 nu wel verplicht. Zomaar langs komen om te kijken kan niet meer.

Kungfu

Hung Gar Kungfu is de stijl waarin de school lessen geeft. Deze zuid Chinese stijl vind zijn roots in de Shaolin tempel en staat bekend als een traditionele gevechtskunst. Het heeft zich in de eeuwen bewezen als een zeer effectief verdedigingssysteem

1. Stretchen tijdens je warming – up

 

Tijdens je warming-up kun je stretchen hieraan toevoegen. Hierdoor maak je het lichaam start klaar om te gaan beginnen met sporten. Je geeft tegelijkertijd je hersenen een seintje dat ze actief worden ingezet. Een soort “workout mode” die je aan zet. Het is belangrijk om nooit met koude spieren te stretchen.

 

2. Stretchen geeft je meer mobiliteit

Als je met regelmaat strech oefeningen geeft dat je meer mobiliteit, Je spieren en gewrichten worden soepeler en geven je meer bewegingsvrijheid. Voornamelijk de kapsel, spieren en pezen die samengaan met buigen en strekken. Belangrijk is wel dat je de oefeningen correct uitvoert. 

 

3. Stretchen verlaagt stress

We kennen het allemaal wel eens. Je schouders en je nek zitten helemaal vast. Alles is verkrampt. Je kunt geen kant meer op en je hoofd begint steeds meer pijn te doen. Conclusie je hebt stress. Met stretchen kun je zowel lichamelijk als mentaal je stress verlagen. Op deze manier kun je de spanning op je spieren verlagen. Je houdt eigenlijk je spieren een beetje voor de gek

Aanmelden voor lessen + Gratis proefles

Je ontvangt van ons een email als de groepslessen weer starten 

Geschikt voor: ✓ weerstand ✓ kracht ✓ betere conditie!

Volg ons of deel dit bericht

Volg een gratis proefles

Je kunt jezelf aanmelden

+31 06-45774097

info@vanarkacademie.nl

© 2020 Van Ark Academie AVG Privacy | Disclaimer